Wednesday, September 30, 2015

#throwback What i miss during pregnant?


  • Of course baby bump!
    Sape yang tak suka tengok baby bump lelagi sendiri punya. Teruja sangat! Tengok perut pastu senyum sorang hehe. Yang buat stress bila baju dengan seluar semua dah tak muat sebab bump dah makin besar. Daripada tak suka pakai skirt, terus pakai skirt kalau keluar. Nak bagi baby selesa kat dalam tu kan, jangan la paksa diri tu pakai ketat. 
  • Baby kicking!
    Terpaling paling paling rindu! Rasa nak suruh Anaqi masuk perut balik je walaupun sekarang dia tetap suka menendang nendang sampai sakit luka caesar aku ni. Teringat masa dah 18 minggu pregnant tu tertunggu-tunggu rasa kena tendang. Comel je awal-awal tu rasa macam kena cuit je tapi lama-lama kemain kuat! Paling geram dia tendang bawah, rasa nak terkencing aje. Masa nak tidur ambil tangan suami letak kat perut bagi sama-sama rasa kena tendang hehe rindu! Cepat masuk perut balik Anaqi!
  • Talk with Bump!
    Ni pun selalu buat. Selalunya masa tengah sedih, terasa dengan husband ke hehe. Aku akan mengadu dengan baby bump. Sebelum tidur pun selalu usap perut sambil zikir, selawat harap baby sempurna, sihat dan baik budi pekerti macam mum! haha
  • Makan!
    Fyi, aku takde mengidam apa-apa pun. Saja buat mengidam ada la, mintak ini mintak itu. Syok sebab suami mesti bagi punya haha tapi jaga la makan jugak sebab fikir after giving birth nanti nak badan slim balik!
  •  Rambut tak gugur langsung!
    Ini pun aku suka sangat sebab takde la semak rumah dengan rambut. Masa pregnant boleh kira lah berapa helai je rambut yang gugur. Tapi hoi lepas dah dua bulan beranak mencanak-canak dia gugur! kuajaq betol
  • Mood Swing!
    Yang ini memang suami aku pening melayan. Tak boleh kena tegur, tinggi suara ke apa mesti air mata aku mengalir deras sederasnya ahaha.
  • Cuti Memasak!
    Ini terbaik jugak ni sebab pembawakan baby bak kata orang haha tapi memang start mengandung tu aku punya malas memasak tahap maksimun infiniti punya. Huh terpaksa la suami aku beli je makanan kat luar pastu beli bukan boleh sebarang beli pulak haha kena ikut tekak aku terasa nak makan apa
  • What i dont miss during pregnant?
    Muntah muntah muntah masa first and second trimester. Sakit jugak hati sehari tu berkali-kali jugak berlari ke toilet. Dan rasa nak kencing je sepanjang 9 bulan lebih tu, tak boleh nak tahan kejap pun. masa tidur memang akan bangun pergi toilet

No comments:

Post a Comment