Tuesday, November 10, 2015

#parenthood Kenduri Akikah & Cukur Jambul Johan Anaqi

Kenduri Akikah & Cukur Jambul aku sekalikan aje dengan Majlis Sambut Menantu untuk abang aku. Memula ingat nak buat sekali dengan open house raya tapi macam leceh je nak kenduri banyak kali. Kitorang kikah sekor kambing je dulu, InsyaAllah nanti ada rezeki lebih buat upah akikah kat rumah anak yatim atau fakir pulak. Jemputan around 500 orang. Dah memang macam kenduri kahwin betul dah, padahal plan awal nak buat doa selamat aje untuk abang aku tu ahaha. Orang taman la ni! Berkobar benar nak rewang masak, nasib baik ramai puji lauk sedap tau hehe

Tu gambar Anaqi masa 2 bulan lebih tapi mak kata muka dia macam umur setahun. Dan seperti biasa siapa yang kenal aku ni memang pentegar DIY. Next post, next post
  
Panggil orang Marhaban dari Taman Anggerik, Bandar Baru Salak TIiggi. Nasib akak ipar aku memang one of ahli Marhaban ni, dia jelah yang tolong deal.
Tawaf 3 kali dulu sebelum start cukur. Hmm serius muka mom Anaqi ni
Atok Anaqi
Nenek Anaqi
Dan sesiapa jelah yang nak cukur kepala si Naqi ni. Suka tengok muka Naqi masa ni, redha je padahal tangan tu tak habis-habis dok nak tarik bekas bunga rampai tu
Masa berendoi pulak. Huuu teruk rasanya aku menangis masa ni, nasib tak berbunyi je. Lagu berendoi tu syahdu sangat buat aku teringat moment mengandung sampai la dah beranak, rasa sayang tu kuat sangat bila pandang Anaqi yang tengah struggled nak meniarap dalam tu haha
Anak buah aku yang dok ikut aku. Diorang siap tenangkan aku lagi masa nangis tu , "Makcu, kenapa makcu nangis? janganlah nangis Makcu" hehe comel benor
Tetamu tetap setiap kenduri yang aku buat haha! Ema dah balik masa ni, tak sempat pulak snap gamba
Mom, Anaqi and Dad! Anaqi, Dad and Mom love u so much! We pray the best for u sayang, be a good man ok dah besar nanti. Lega hati tanggungjawab yang ini dah setel. Rambut pun dah selamat tanam belakang rumah tapi rambut yang first cukur tu rugi je, mak terbuang :(

No comments:

Post a Comment