Tuesday, April 26, 2016

#resepi Masak paprik!

Previous post aku cerita pasal produk Anjaad and ni satu resepi simple aku masak guna Anjaad. Resepi paprik Ayam. Macam pos berbayar je haha but not! Aku bukan blogger tegar pon, just sharing benda yang memudahkan kita.


Bahan-bahan ;
- Ayam potong kecil
- 4 ulas bawang putih hiris/ketuk
- 1 biji bawang besar hiris
- 1 cili merah hiris
- Cili padi ketuk (optional)
- Lobak hiris
- Kacang panjang patahkan (tapi ni aku guna kacang buncis)
- Tomato potong 4
- Sos tiram 2 sudu besar
- Sos tomato 2 sudu besar
- Kicap 2 sudu besar
- Sos cili 1 sudu besar
- Serai ketuk / Serbuk serai Anjaad
- Daun limau purut 4 helai / Serbuk limau purut Anjaad
- Setengah cawan air

Cara;
- Tumis bawang besar dan bawang putih sehingga naik bau.
- Masukkan ayam. Masukkan serai / serbuk serai Anjaad 1 sudu kecil. Gaul seketika.
- Masukkan lobak, kacang panjang dan cili. Gaul.
- Masukkan sos tiram, sos tomato, kicap, sos cili dan sedikit air. Gaul.
- Masukkan daun limau purut / serbuk limau purut Anjaad.
- Perasakan dengan garam dan siap!

Mudah dan sedap! Laki aku ni aku masak paprik dia kata aku masak kicap pulak. ergh memacam! Abaikan daput tak cantik, tengoh tunggu dana nak beli baru ni hehehehe

No comments:

Post a Comment