Tuesday, April 26, 2016

#tips Serai, lengkuas, halia tahan 2 tahun? biar betul!

Eh betul la tu! Aku selaku housewife yang agak pemalas, semua benda nak simple, mudah, pantas dan sedap mestilah macam-macam benda aku cari untuk menyenangkan hidup! hahaha Anything hujung jari beb, kau tinggal scroll aje.


Produk bumiputera jenama ANJAAD. Duduk rumah tinggi ni celah mana la nak menanam kan. Beli benda basah macam ni sekali sebulan je, time bila nak guna dah kering layu di tasik madu. Maklumlah masak ikut mood hehe. Lelagi yang lengkuas tu, bukan selalu guna pun. Aku guna untuk buant daging dendeng je selalu pastu simpan la kering dalam peti ais tu. Anjaad ni tahan 2 tahun, ha apa lagi kau nak? Terus ajak husband beli, boleh je beli online tapi aku ni jenis tak sabar, malas nak tunggu posmen tekan loceng.

Aku beli yang aku akan guna je dulu halia, serai, lengkuas dengan daun limau purut. Lagi satu nak buat sup untuk Anaqi senang, aku tabur je benda alah ni. Setakat ni semua aku dah test kecuali lengkuas. Rasa dia actually not bad la, sama dengan yg betul! Udang kering tu ko buat untuk nasi goreng pergh sodap!


Aku beli dekat kedai Amazing Ayu kat Kampung Malaysia Tambahan, dekat dengan TBS tu je. Kedai ni macam-macam produk bumiputera dia jual dan owner dia kemain peramah, berborak je sampai naqi tolong stopkan dia cakap hehe. Aku test sambal hitam menangis tu jugak, podeh jugak la. Next aku nak beli Anjaad tu lagi dengan macam-macam la barang dapur kat situ, feeling surirumah rajin masak hahaha

No comments:

Post a Comment