Monday, May 23, 2016

#parenthood The chubby 11 months anaqichan!



One more month left for him to turn 365 days. 12 months. 1 year old! Mom is super excited! And dad too hehe another great month for anaqi sebab selera makan dia dah ada balik. Risau sangat semua benda taknak makan, susu pon tak habis. Berat pun turun. Tapi nak masuk 10 month aritu kemain dia makan. Avocado habis je dia melalak macam kena pukul. Still memilih makan, taknak makan benda baru dan manis.


Berat badan naqi pon naik kemain! Sampai aku dengan husband decide nak beli compact stroller haha! Tak larat hoi! Pinggang belakang aku pun sakit je, lelagi lepas dokong naqi for long hours pergh sakit dia macam mengandung 8 bulan :( maybe effect epidural dulu hah sedih! Potong bawang pon kena duduk tak larat nak berdiri lama sangat dah.


Banyak la jugak improvement, macam nak belajar bercakap asyik mamama bababa. Dah pandai panjat meja, sofa. Suka main kejar-kejar, dia yang ajar mom and dad ni main kitorang tak penah pon ajar. Sepahkan baju pastu dia lari gelak-gelak kemain lagi! Naqi ni one thing aku perasan suka afford sendiri. Kalau aku keep ajar tapi dia taknak tak guna jugak. Dala aku ni kurang kesabaran haha belajar la sendiri ye sayang, bagi otak tu kerja lebih. Explore the world more! Its ok awak aktif benor sekarang, means awak curious nak belajar.

And the best is? Anaqi can walk now! yeah joget joget! harapan mom nak naqi pandai jalan before one year is success! Thank you Ya Allah. Thank you Anaqi sebab kuat. Now tinggal mom pujuk dad pi holiday je ni hehehe.



No comments:

Post a Comment