Monday, May 23, 2016

#tips Barang dapur sayur tahan lama

Tak tahu nak letak title apa. Barang basah ada banyak pulak sayur halia kunyit ayam ikan itik bagai tu semua pun barang basah. Tips ini untuk barang basah yang letak kat bahagian sejuk bisa je ye, yang bahagian sejuk beku tu dah tentu memang tahan lama hahaha. Aku dapat tips ni kat group MAHN facebook. Since duduk rumah tinggi memang tak dan nak bercucuk tanam bagai, rumah sewa pulak tu. So barang basah memang kena sentiasa renew every week. Yelah serai kunyit bagai tu paling lama pun seminggu je aku rasa. Plus lagi teratur barang dalam peti ais tu. Ikea pulak jual bekas 14 beradik tu murah kemain! borong lah!



Cara dia simple sangat. Just bekas dengan tisu dapur yang bulat tu. Basuh barang dapur siap-siap. Cili tu kalau rajin buang tangkai dulu untuk tahan lagi lama tapi aku malas so aku pun tak buang tangkainya hahaha. Ambil tisu dapur lapikkan dalam bekas then letak lah barang dapur korang! Setel kan kan kan. Serai aku ni dah lebih dari 2 minggu ok, da sebulan kot. see? tak kering langsung! Cuma lapik tisu tu kena rajin tukar every week or every 2 week aje.

Dapat tahan dalam sebulan pun ok la kan? Sampai dapat gaji nak pi shopping next groceries hehe

No comments:

Post a Comment