Sunday, October 18, 2015

#resepi Sambal kentang dengan telur

Resepi yang aku upload semuanya jenis simple sebab aku memang tak suka masak benda payah macam kari ke ape ke yang guna banyak bahan. Benda payah ni selalunya masak sebulan sekali je kot haha punyelah pemalas. Bukan ape la kan, Dulu aku punye lah pening nak masak apa je hari-hari tapi husband aku bukan suka pun aku masak macam-macam jenis. Yang bergoreng jugak yang die dok berkenan contohnya ayam goreng lah! favourite sepanjang zaman dia tu. So tak boleh nak salahkan aku kalau aku tak reti masak rendang lagi ahaha

Dan sekarang dah ada baby. Dapat pulak jenis clingy, memang selalu aku masak lunch memang akan dokong Anaqi sekali lah. Ada sekali carrier tinggal dalam kereta, terpaksa lah aku dokong gitu aje sambil masak. Huuuu lenguh woi pastu kan dah termasin lauk! haha mak-mak jelah yang paham cemane, nak tengok dia nangis je tak sampai hati so kita makan jelah lauk masin tu ahaha Dah panjang bebel meh tengok resepi!

2 ulas bawang merah, tumbuk
seulas bawang putih, tumbuk
cili padi , tumbuk (sekati la nak banyak mana)
2 biji telur
2 biji kentang, potong leper
Cili boh
Cara;

  • Buat scrambled eggs, ketepikan.
  • Goreng kentang, ketepikan.
  • Tumis bahan tumbuk, lepas dah agak masak masukkan cili boh 4 sudu besar. Ikut sedap tekak lah nak pedas mana. Ikut hati nak semua cili padi tapi laki i muntah pulak makan nanti haha
  • Masuk asam keping.
  • Perasakan lah dengan perasa dan garam pastu masukkan telur dan kentang. Gaul sampai kau puas hati.
  • Peh sonang! siap!
Makan dengan nasi panas plus kicap. Peh sodap woi

No comments:

Post a Comment